יום חמישי, 24 בנובמבר 2022

ריטרדר – מה זה בכלל?

אם אתם שואלים את השאלה הזאת, כנראה שאתם לא מספיק וותיקים בתחום האפיה והקונדיטוריה, אך גם לכם מגיע לדעת את כל סודות המקצוע ואנחנו כאן כדי לספר לכם מה זה ריטרדר ולגלות לכם עוד תשובות על שאלות שאולי לא העזתם לשאול

אז מה זה ריטרדר?

ריטרדר זהו מכשיר שהפונקציה שהוא ממלא היא התפחה של בצק בשלבים שונים. את ההתפחה הוא עושה באופן מבוקר עם טמפרטורה מבוקרת ואין יד אדם צריכה להתערב בתהליך. ישנם ריטרדרים שהם ממש חדרי התפחה הדומים לחדרי קירור, ישנם כאלו אשר מסוגלים להתנייד ולכן הם קטנים יותר ודומים יותר לתאי התפחה וישנם כאלו המיועדים ספציפית לשלבים שונים במהלך האפייה, כמו ריטרדר המגיע עם מדפים למגשים שעליהם נמצאים מאפים לתפיחה אחרונה לפני כניסתם לאפייה.


 

מי זקוק לריטרדר?

ריטרדר יכול לחסוך זמן וכוח אדם שמיתרגמים כמובן לכסף בעסקים של אפייה וקונדיטוריה שמשקיעים מאמץ רב בהתפחה. קונדיטוריות ומאפיות המתמחות בעוגות בחושות, אשר התפחת בצקים אצלם היא לא עניין שבשגרה, פחות ירגישו את הצורך במכשיר כמו ריטרדר, אך באלו המתמחות בבצקים כמו בצק עלים ובצק שמרים, אין ספק כי ריטרדר משדרג פלאים את כל תהליך הייצור.

כמה עולה ריטרדר?

המחיר משתנה בין המכשירים בהתאם לגודל, לפונקציות שהוא ממלא וכדומה. כל קונדיטוריה יודעת בעצמה איזה ריטרדר מתאים לה מבחינת גודל, הספק, צריכת חשמל ומקום בשטח הייצור. לפני הרכישה יש לוודא עם הספק של המכשירים כי בעסקה כלולים מרכיבים כמו אחריות, חלקי חילוף, הדרכה, הובלה, התקנה וכדומה. לעיתים ישנה אפשרות לרכוש ריטרדר מיד שניה – אין הדבר אומר כי הוא פגום, ישנם מכשירים במצב מצוין שנמכרים במחיר מוזל לאחר שימוש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

חופשה בפיליפינים

לגלות את גן העדן: הרפתקה פיליפינית הפיליפינים, ארכיפלג של פלאים טרופיים, מזמין מטיילים לצאת למסע של גילוי בין החופים הבתוליים, הנופים השופ...